top of page

De stad door de ogen van...Vera & Adeline


Van links naar rechts Vera(10) en Abeline(9)

Wie zijn jullie?

“Wij zijn Vera en Adeline.” Adeline: “De jurkjes die we dragen zijn gemaakt door mijn tante. We zijn samen meegegaan naar de favoriete stoffenwinkel van mijn tante. Daar hebben we deze vrolijke stof uitgekozen.” Vera: “ We houden allebei heel erg van verschillende kleuren.”

Waar gaan jullie heen?

Adeline: “We hebben net onze fiets geparkeerd en zijn onderweg naar de McDonald’s, het is ijsjes weer.” Vera: “ Ik heb net zakgeld gekregen, daar gaan we nu een McFlury van halen.”

Hebben jullie een herinnering aan deze plek?

Vera: “Adeline en ik houden heel erg van ijsjes als het mooi weer is gaan we graag naar de McDonald’s, om ons favoriete ijsje te halen.” Adeline: “We zijn nog niet zo vaak zonder onze ouders hier geweest. Het is één van de eerste keren dat we van mijn moeder alleen de stad in mogen.”

Zouden jullie niet liever ergens anders willen zijn?

Vera: “Het liefst zou ik naar de H&M gaan hier verderop maar daarvoor heb ik niet genoeg zakgeld gekregen. Ik ga nu liever een ijsje eten. Hopelijk wil mijn moeder morgen met mij naar zomerkleren gaan kijken.” Adeline: “Ik ben blij dat we nu hier zijn. De hele dag kijk ik al uit naar een lekker softijs, het is zo warm. Ik vind het zonde om al mijn geld uit te geven aan kleding. Ik vind het veel leuker als mijn tante kleding voor mij maakt. Dan kan ik de kleurtjes zelf uitzoeken.”

Wat betekent vernieuwing in Hamburg voor jullie?

Adeline: “Ik vind het moeilijk om antwoord te geven op deze vraag. Wat wel nieuw is voor ons, is dat we na de zomer naar de grote school gaan. We gaan allebei naar een verschillende school, dat vind ik jammer. Vera is mijn beste vriendinnetje. Gelukkig woont Vera dichtbij, dan kan ik haar nog vaak zien.” Vera: “ Het is spannend om naar een grote school te gaan. Allemaal nieuwe kinderen en we krijgen huiswerk, daar kijk ik tegen op. Ik ga Adeline heel erg missen we zitten nu altijd naast elkaar in de klas.”


Featured Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • Instagram Clean
  • RSS Clean
bottom of page