top of page

De stad door de ogen van... Caren Herbstritt

Wie bent U?​​

“Mijn naam is Caren Herbstrit, van de Grunes Partij Hamburg”

Waar gaat U naartoe?

“Ik sta op het punt om te vertrekken naar ons andere vergadergebouw een stukje verderop. Die is een stuk minder mooi dan het Hamburg Rathaus waar we nu zijn, dus meestal werk ik liever hier dan daar haha. Dit “paleis wil ik bijna zeggen”, heeft gouden trapleuningen en gigantische zalen, dat staat in schraal contrast met dat ander gebouw!

Hebt u een herinnering aan deze plek?

Nou, ik weet nog de eerste keer dat ik dit gebouw binnenliep. Mensen raadde mij het altijd aan om hier eens een rondleiding te nemen, en toen ik het eenmaal gedaan had snapte ik waarom. Niets was blijkbaar teveel bij de bouw zo bleek.

Zou u niet liever ergens anders willen zijn?

In mijn vakgebied moet ik vaak vergaderen en discussiëren met andere partijen of met mijn eigen partij, en ik kan me geen mooiere plek voorstellen om dat te doen dan dit gebouw. Ik denk dat weinig andere Hamburgers zo’n mooie werkplek hebben dan dit. Maar in de natuur kan ik ook heel erg tot rust komen natuurlijk!

Wat betekent vernieuwing in Hamburg voor u?

Vernieuwing in Hamburg betekent voor mij –en dat is natuurlijk heel cheesy- maar het GrunesNetz en het onderhouden van al ons groen. Het is dan wellicht geen prominent agendapunt voor onze raad maar toch gaat veel tijd en geld naar onze natuur, en dat is echt uniek voor een wereldstad, en dat is toch wat Hamburg is.


Featured Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • Instagram Clean
  • RSS Clean
bottom of page